In och ut, det är akut

Helgen

Fredag: jag var på bio med några av mina underbara klasskompisar, Victoria och Ulrika, och hennes kompis Frida. Emelie skulle egentligen med men hon ångrade sig sen. *snyft* Vi såg "Meet the Spartans", en parodi på krigsfilmen "300". Och jag måste säga att det är den SÄMSTA filmen i världshistorien.

Efter filmen åkte jag hem till Emma och skulle supa till lite, men min gräns gick där vid.. 4 drinkar Vad har hänt?.. Men hon hällde i sig glas efter glas tills hon till slut (vid 6 tiden) däckade.


Lördag: Emma hade somnat med sina färgade linser och efter ca. en halvtimme efter att vi vaknat (vid 13.30) så kände hon att det sved i ögonen och dom var helt röda och det bara rann tårar. Vi åkte till Närakuten i Huddinge sjukhus. Därifrån skickade dom henne till Akuten och därifrån till Ögonakuten på S:t Eriks.

När vi kom dit så får vi veta att det är stängt. Sköterskan sa att hon skulle köpa en smörjande salva va fan den nu hette och komma tillbaka imorgon kl. 8.00.

Från 15.00 till 18.30 var vi ute och åkte runt till alla jävla akut i hela Sthlm, kändes det som. Tog en liten tripp till S:t Görans där innan ögonakuten, av misstag dårå! Jag hittar inte så bra i stan


Söndag: Vi gick upp 6.00. Åt en snabb frukost och fixade oss så gott vi kunde och orkade och gav oss iväg ut i den stora, vida världen. Stan menar jag då ;) Där fick Emma äntligen hjälp, det läker av sig självt. Hon hade fått skavsår på hornhinnan. USCH DÅ! Tur att du kom förbi vakterna på flygplatsen, iaf i Holland ;)


Vi tar med måndagen också då.

Träffade käre Marcus och Empa idag! Vi åt lunch på Kebabtorget i centrum, hängde lite hos Marcus och så träffade vi Vickan på Sjödal. Jättefin i håret! Sen var jag och Marcus på bio. Vi såg "Vantage Point". En helt ok film. Lite seg i början men helvete vad slutet var bra! Väldigt få tittare den här gången, men alldeles för många för att vi kunde ha uppfylla våra drömmar. Vi får ta det någon annan gång, eller hur Marcus? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0