Sågbäcken

Idag var man då och åt lunch på skolans restaurang tillsammans med Empa och "Mackan".
Helt underbart god mat, som vanligt. Jag och Marcus tog tre-rätters och Emelie tog två-rätters. Till förrätt åt jag skaldjurantipasto m vitlöksskorpor. Smakade på musslor för första gången i mitt liv. Väldigt goda faktiskt, även om dom inte ser så fräscha ut, smakade som kött. Till varmrätt tog jag fläskpiccata med pasta & citron veloutè, rostade rotfrukter. Väldigt gott, men jag lärde mig att jag inte rikigt tycker om aubergine, den lila grejen, Marcus.
Och till efterrätt, anledningen till att jag ens gick dit idag: cremé bryle. MUMS!
Och en misslyckad varm choklad tog man också efter maten. Det går inte att göra varm choklad av bara kanel! idag fick vi beviset ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0