(Mar)drömmarnas land

Jag var i Skogås och hälsade på Milla och Maiju. Vi stod på balkongen när Roxy (hunden) kom ut och viftade på svansen och var lika glad som vanligt. Jag blev förvånad över att dom satt munkavel på henne, men märkte snabbt varför. Vesa försökte skrämma med onödiga skämtar och skrattade bort allting. Men Lea pratade om jordens undergång, och man såg rädslan i hennes ögon. Då visste jag att det var allvarligt.


Det har förvandlats till en spökstad. Allt är som vanligt men helt plötsligt fylls hela gården med dimma och Roxy blir helt vild. Hon försöker bitas och skälla och morrar åt alla.


Jag gick bakom huset för att ta bussen till centrum, men märkte att det inte alls såg likadant ut som förut. Istället för gungorna och sand, fanns det nu ett berg med träd och statyer där. Då kom dimman igen. Statyerna började röra på sig och det började blåsa. Jag gömde mig bakom en sten och såg vad som hände. En mans avbild som staty gick runt hejvilt och sköt stenar med sitt gevär. En fågel kvittrade sorgset medan den flög runt i en cirkel över berget. När dimman började lägga sig märker jag att statyerna stelnade igen. Då såg jag även en gnagare som sprang upp på berget och stelnade. Mannen ställde sig med ryggen mot mig, vände sig om med överkroppen, sköt iväg ett skott, flyttade fram vänster benet och sköt ett till och stelnade. (Det gjorde han varje gång.) Jag rörde på mig lite för snabbt, tror jag. För den stelnade mannen hörde hur jag halkade på en sten och han väcktes till liv igen. Han sköt flera skott mot mig, men träffade inte. När jag gömde mig bakom berget, kom en kille i 25-års åldern fram till mig och visade mig några skrifter som var på berget. Det fanns olika bilder och mönster, inget jag sett förut. Han sa: "Du ska hitta en orm med två bokstäver, inom två timmar" och sen försvann han. Jag förstod ju självklart ingenting och var helt panikslagen.


Då såg jag att ett stort hav hade öppnat sig bredvid berget och en ubåt var på väg upp. Jag sprang dit i försök att få hjälp. Där träffade jag killen som hjälpte mig tidigare och även några andra vilsna själar som hamnat fel. Dom försökte förstöra för mig på alla sätt dom kunde, medan killen i 25-årsåldern hjälpte mig i smyg...



En återkommande dröm..


Kommentarer
Postat av: Nina

En dröm som du har eller???

2008-02-18 @ 19:22:55
URL: http://ninisss.blogg.se
Postat av: Diamandis

Haha, vilken dröm du har drömt :)
Du kanske borde besöka oss lite oftare, om du nu saknar oss så mkt att du måste drömma om vår familj :D PUSS

2008-02-18 @ 20:46:26
URL: http://diamandis.blogg.se
Postat av: Marcus

lite obehagligt!

2008-02-19 @ 18:15:21
URL: http://www.Nicolson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0