En romantisk middag

Idag har vi varit duktiga!
Blodbussen kom till Huddinge Gymnasium idag så jag, Ulrika, Marcus, Victoria och Emelie (efter lite tvekande) bestämde oss för att Ge blod, Ge liv. Jag hade dock för lågt blodvärde så jag måste vänta nu i ett par år, äta mycket järn och gröna grönsaker så kanske jag kan börja rädda liv någon vacker dag :)
Men en god gärning var det. Jag försökte i alla fall! Jag tycker att alla ska börja ge blod, hjärtat producerar nytt blod hela tiden, hjälp dom behövande och var stolta över er själva!

image62


Jag, Ullis och Marcus åt en romantisk middag på skolans restaurang idag.
Empa och Vickan är med i Cup Culinare (hur stavas det?) och tävlar, så vi fick vara med på prov middagen.
En jättegod trerätters middag för bara några slantar :) (lite snåla på dricksen var vi, tyvärr.)
Två tummar upp för både maten och servicen. (Sandra och Linda, ni var jätteduktiga)

Nu måste jag fortsätta med den där jävla läxan.. Nummer efter nummer efter nummer. Man blir ju helt förvirrad när man håller på. Decimaler hit och dit, gram eller hekto. Eller kanske kilo? Hur mycket kostar det och det? Vad är kilopriset? Ååh, blir galen på det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0