Gin = sexigt

Utdrag ur dagboken, (fortfarande söndag):


"Alkohol och cocktails, Alkis? Nej nej. Jag läste en eller rättare sagt två (andra hittade jag precis) intressanta artiklar om just cocktails och gin i tidningen ´inFLIGHT´ som finns på planet..."

"...I brist på annat att göra tänkte jag skriva ner några rader, kanske går tiden lite snabbare då.


Vi befinner oss i en tid där cocktails, även kända som drinkar, är inne. Både i barer och hemma. Det finns många olika metoder att ´fixa till´ en cocktail. Men den roligaste, enligt mig och säkert många andra (i alla fall i hemmamiljö), är shakern = skaka. Roligt med lite tillbehör till, men blir ju bara mer att diska sen ;)

image66

En ingrediens som blivit vanlig i min umgängeskrets på senaste tiden är grenadin. En smak och färgsättare (förhöjare) gjord på granatäpplen. Den används i bl.a. San Francisco (Marcus favoritdrink). Färgsättarna finns i många olika smaker, (ett annat som jag kommer på just nu är Curacao, som är blå i färgen.) Dessa gör drinkarna färgglada och på det här sättet får man fram cocktails i regnbågens alla färger..."


 


"...Jag citerar: ´En sak har de dock alla gemensamt: De är en njutning både för ögat och smaklökarna.`

Sen finns det de elegantare cocktailsen som t.ex. Martini, som är en blandning av gin och vermouth. När man beställer en sådan får man inga flashigheter på kanterna, utan man kan känna sig lite mognare. Istället får man en cest av citron eller några oliver på glasbotten. Men nu har jag läst en artikel om gin och lärt mig att man istället image67ska ta en skiva gurka, som hälper till att ta fram smaken.


Vi har nu hittat en till sexig alkoholhaltig dryck, förutom champagne. Till de som gillar lite starkare smak! Jag citerar: ´...en period av tillbakagång när gin ansågs för gammaldags och tråkig. Men tiderna förändras. Gin är nu sprudlande och sexig, som aldrig förr.´


Passa på att prova nästa gång du har en romantisk kväll med älsklingen!





Snart landar vi! Kul att få träffa alla igen. Har saknat allihopa. Marcus åkte idag till Spanien över påsklovet och kommer inte hem förrän nästa söndag, snyft. Hoppas han har det trevligt där. Får umgås med alla andra älsklingar så länge :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0