Kvällen började med tårar..

Kanske man ska uppdatera bloggen nu då, för det är så många tjatar på mig om det.. Det har inte hänt så mycket på sistone så jag har inte haft något att skriva. Och jag fick inte skriva in mina dystra texter här, sa Emelie så det blir inte mycket. Vad ska man säga, tråkigt liv...
Det enda som jag gjort den här veckan är väl skola och plugg..
Men snart är det Teneriffa för min del :) Sen blir det kryssning med Gloria Gaynor! I will survive. Och sen är studentskiva och studenten. Och M & M.s studentfirande också. Kanske kan man vinna stort på lotto! Mycket supande det här halvåret haha.

Igår hade vi kvällsöppet på restaurangen i skolan. Jag, Marcus, Empa och Ullis var duktiga och hjälpte Stefan och tvåorna. Vi fyra fick stå själva i kallköket och det var hur kul som helst! ingen lärare som ständigt kikar över axeln.
Stefan hade förberett nästintill allt, det var bara lite lökhackning och citronskivning kvar. Så kvällen började med tårar!
Det var en 6-rätters viltmeny. Och vi i kallis hade en förrätt, en smakrensning(sgrej) och en efterrätt. Det kom mellan 80-90 gäster så vi fick stå och lägga upp maten hela kvällen. Allting gick suveränt! Även om det var någon som hängde vid luckan halva kvällen och pratade med servisen.. När det sedan var dags att börja städa kände man hur tröttheten sakta kröp fram, men det gick snabbt och smärtfritt! (vilket man inte kan säga för hela kvällen, Ullis misshandlade mig nämligen lite. Hon sparkade en svängdörr på mina fingrar! ingen större skada, men lite ont gjorde det ändå :))


                       
Förrätt, kalexlöjrom           Granité (hette det                  Den här kom från
med rödlök, gräddfil         så?) Jättegott, Gjord          varmköket. Antagligen
rostad tunnbröd och       på älgört och åkerbär                   fiskrätten?
citron

Sen har jag inga fler bilder, tyvärr.

Nu ska jag åka och bowla med några apor, får se vilka som hittar dit :) Sen tänkte jag våldgästa M & M.s hus. (Nu när dom inte är hemma så går jag dit och röjer!) Hoppas ni har det skönt och avslappnat i helgen!


Ett stort tack till Vickans föräldrar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0