och det bara fortsätter..

snö, snö, och ännu mera snö.. underbart!
Efter en vecka med runt 30 graders värme och sol varje dag är det förjävligt att komma tillbaka till Sverige och snökaoset...

                                                            

och stressen kryper sig fram än en gång..

Jag hade ju lovat Maiju att jag skulle lämna den stressade jag på Teneriffa och ta med mig glada och avslappnade jag till Sverige.. Någorlunda funkade det väl nu till slut i alla fall..? Men det lär inte hålla sig..


Utdrag från dagboken:

" Måndag 17 / 3 - 08

Nu är klockan 16.55 och jag är så jävla trött!  Första ´lov´-dagen och jag gick upp vid 07.00 imorse. Vi trodde klockan var 08.00, vi hade glömt att ställa om tiden. Vi är nämligen på Teneriffa. Vi flög hit ner igår, jag, syrran , pappa, min faster och pappas flickvän. Från början var det tänkt att nästan hela släkten skulle åka hit ner för att fira min farbrors 50-års dag. Men det dök upp några problem..."
"... Men resan var redan betald och klar så vi fem åkte i alla fall. En avslappnande resa skulle sitta så jävla fint! Jag sov hela flygresan ner. när jag vaknade var alla, inkl. Laura packade och alla skrek och tjoade på planet. Inte alls pinsamt! HAH. Men allt gick bra, hämtade väskorna, tog bussen till hotellet, köpte det nödvändigaste och tog det lugnt..."
"...Vår lov har bara börjat!..."
"... Vi har varit ute i solen hela dagen och jag har redan bränt mig! PÅ FÖRSTA DAGEN!
Pappa fyller år imorgon!"


"Fortsättning..."
(senare på kvällen)
"Slappna av, koppla av, känn ingen stress, bearbeta dina problem och sorger... Visst låter det bra i teorin, men i praktiken... Ne, man blir bara besviken..."
"... Känns verkligen som att jag kommer bryta ihop när som helst."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0